Welkom bij herniakliniek.nl - Rugkliniek Iprenburg   Disclaimer   Sitemap   Admin

Plaats een nieuw onderwerp  Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Vriend met hernia (20 jaar) 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Vriend met hernia (20 jaar)
Halloo,

mijn vriend heeft afgelopen november te horen gekregen dat hij een hernia heeft onder in zijn rug L5 s1 ofzoiets?
hij liep zelf al ongeveer 2 jaar met rugklachten en kreeg in februari vorig jaar last van zijn bil/hamstring.
de orthopeed wou uitsluiten dat het een hernia was omdat hij pas 20 jaar is.
Dus een MRI-scan was de oplossing. Toen we terug kwamen voor de uitslag stond de orthopeed serieus met zijn mond vol tanden want dat komt zelden voor bij een jongen van 20 jaar.

Hij moest er vervolgens ( met morfine ) tot februari dit jaar mee doorlopen om te kijken of de hernia weg zou trekken.
aangezien de pijn steeds erger werd werd de oxycontin telkens verhoogd nu slikt hij 50 mg 's morgens en 's avonds.

Hij kreeg naderhand tintelingen in zijn been + voet. ik had gebeld met orthopedie en moest die week erna langs komen.
We werden doorgestuurd naar de pijnpoli om te praten over een spuit in de zenuw bij zijn ruggenwervel.
we hadden daar vorige week donderdag een afspraak en hij wou gelijk de week erna de spuit zetten.

Mijn vriend heel zenuwachtig (logisch het is niet niks) nu waren wij vandaag daar op de behandelkamer en zag hij echter af van de spuit omdat hij er bang voor was. met man en macht geprobeerd hem toch over te halen maar het was niet gelukt.

gelukkig snapte de arts het. nu moeten we vrijdag bellen voor een afspraak bij dezelfde orthopeed om een afspraak te maken voor een operatie bij de neurochirurg?
Hij is pas 20, maar hij kan hier ook niet langer me doorlopen hij kan niet naar school ( zat in zijn laatste jaar ) hij kan niet werken helemaal niks. hij zit aan huis gekluisterd, af en toe een keer naar buiten een klein rondje lopen en verder slaapt hij zo'n 17 tot 18 uur op een dag.

wat moeten we nu? hebben jullie tips? of ervaring hiermee.
is het slim om te opereren?

heel erg bedankt alvast .

een bezorgd vriendinnetje. :(

ma mei 02, 2011 9:13 pm
Meld dit bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vriend met hernia (20 jaar)
hij is afgelopen donderdag geopereerd, vrijdag mocht hij al naar huis,

het gaat al stukken beter,
hij kan weer fatsoenlijk lopen geen pijn meer in zijn been.
gelukkig!!

ma jun 27, 2011 10:33 am
Meld dit bericht
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]