|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen | Inloggen | Registreren
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
Thessys methode in Nijmegen
| Auteur |
Bericht |
|
Nienke Kolsté
|
 Thessys methode in Nijmegen
Hallo Dr. Iprenburg,
In het kort hierbij mijn verhaal: Vorig jaar ben ik in Nijmegen geopereerd via de thessys methode aan mijn hernia op L4-L5 en L5-S1met 1 incissie van 8 mm. Tijdens deze operatie ben ik niet bij geweest terwijl het wel de bedoeling zou zijn. Ik werd wakker met heel veel pijn. Wat bleek mijn been is gaan schokken en toen is de arts gestopt met de operatie en toen kwamen ze erachter dat ik niet wakker was. Ze hadden mijn zenuw geraakt en daardoor was mijn been verlamd. Ook was mijn hartslag heel erg laag waardoor ik een dag erna nog een hart filmpje moest maken. Over dit hele gebeuren werd nogal geheimzinnig over gedaan en in 1e instantie werd ons verteld dat de operatie op zich wel goed was gegaan, maar waarschijnlijk hadden ze de zenuw iets aangetikt, waardoor er een zwelling was ontstaan en daardoor de verlamming (dit zou binnen enkele dagen/ weken weggaan). Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen, omdat ik zoveel pijn had en niks met mijn been kon doen. Later die week vertelde de arts mij dat hij niet alles had kunnen doen, wat hij had willen doen ( 1 van de 2 hernia`s). Dit bericht was al weer tegenstrijdig met de 1e informatie. De neuroloog concludeerde ook dat de zenuw beschadigt is en dat er als het ware een hap uit de zenuw is genomen. Na die week heb ik rotweken gehad qua zenuwpijn e.d. Na ca 8-10 weken kwamen we via onze huisarts erachter wat er nou werkelijk allemaal gedaan is. Want ook de huisarts had geen informatie gekregen over mijn ziekenhuis verblijf e.d. Over en weer is er nog veel meer voorgevallen, maar uiteindelijk gaf de arts toe na een paar maanden dat er fouten waren gemaakt. Inmiddels meer dan een jaar verder ben ik nog steeds bezig met revalideren 3x in de week 2 uur therapie. Ik ben van beroep Leraar Lichamelijke opvoeding, dus u begrijpt dat dit alles grote gevolgen heeft voor mijn werk en toekomst. Ik ben er meer dan een jaar uitgeweest. En dit jaar jaar ga ik het weer proberen op te pakken, maar ik kan nog niet alles en krijg overige klacht, zoals last van de knie e.d.
Wij laten het hier ook nog niet zomaar bij zitten. Wij begrijpen dat het mensen werk is, maar eerlijkheid van de arts is voor ons ook erg belangrijk en mijn toekomst en alle kosten wie we afgelopen jaar hebben gehad.
Graag hier uw mening over. Volgens ons zijn er fouten gemaakt in die zin dat ik niet bij ben geweest en niet heb aan kunnen geven dat zij in de buurt van de zenuw zaten.
Wat betreft de methode, als het goed was gegaan is dit denk ik een goede methode. Op dit moment train ik dan ook veel voor mijn revalidatie, maar met mijn rug gaat het vrij goed en heb ik die pijn die ik daarvoor had niet meer ( Maar ik werk pas ook weer sinds kort, over een jaar is dit beeld duidelijker).
Met vriendelijk groet,
Nienke Kolsté
|
| wo sep 16, 2009 8:54 pm |
|
 |
|
iprenburg
|
 Re: Thessys methode in Nijmegen
Geachte mevrouw Kolste, Omdat ik niet van de details op de hoogte ben is het moeilijk een goede reactie op uw casus te geven. De operatie moet onder plaatselijke verdoving plaatsvinden. Natuurlijk is de anesthesiologische begeleiding haast even belangrijk als de operatie zelf omdat de patient in principe aanspreekbaar moet blijven en moet kunnen aangeven wanneer de operateur onverhoopt te dicht bij een zenuw zou komen. Ik wens u veel succes bij uw revalidatie. Menno Iprenburg orthopedisch chirurg Rugkliniek Iprenburg
|
| vr nov 20, 2009 10:05 pm |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
|