Nog tijdens de operatie was de pijn in mijn been weg
Ben bij rugkliniek Iprenburg snel van mijn hernia afgeholpen. Ik had sinds zomer 2009 last van een flinke L5 S1 hernia met een pijnlijke uitstraling naar mijn linkerbeen. Heb aanvankelijk geprobeerd via het reguliere circuit van fysiotherapie en neuroloog een oplossing te zoeken. Dat schoot niet echt op en heb toen een afspraak met Menno Iprenburg gemaakt. Als ondernemer was ik vooral geŃ—nteresseerd in een spoedig herstel en overwoog daarom een endoscopische operatie. Ik kon binnen een week terecht en kon de dag na het onderzoek al geopereerd worden!
De operatie verliep snel en zonder problemen en nog tijdens de operatie werd vastgesteld dat de pijn in mijn linkerbeen weg was. Ik kon dezelfde dag weer naar huis. De eerste dagen is de rug wat beurs van de operatie, maar kun je prima en zonder pijn lopen en liggen. Ik kreeg de week na de operatie griep en heb dus veel gelegen. Na 2 weken kun je weer zitten en bij mij was de wond na 3 weken al bijna niet meer zichtbaar. Heb veel gewandeld en ben na 2 weken vanuit huis weer gaan werken en de 3e week weer een paar dagen naar de zaak gegaan. Inmiddels 4 weken verder voel ik mijn rug alleen bij flinke inspanning of (te) lang zitten. Over 2 weken ga ik van start met fysiotherapie om de rugspieren te versterken en ga ik weer beginnen met golf. Ben dus zeer tevreden over de ingreep bij rugkliniek Iprenburg. Het enige nadeel is dat mijn ziektenkosten verzekeraar (OHRA) de operatie niet vergoed, maar betaal het graag zelf om snel van de pijn af te zijn.