Welkom bij herniakliniek.nl - Rugkliniek Iprenburg   Disclaimer   Sitemap   Admin

Plaats een nieuw onderwerp  Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Nekhernia 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Nekhernia
Hallo,

Ik heb in maart van dit jaar een nekhernia gehad.
Van het ene op het andere moment heel veel pijn in mijn nek/schouder/arm.
Vooral de pijn in mijn linker bovenarm was nauwelijks te dragen. Ook had ik extreem krachtsverlies en tintelingen tot in mijn vingers.
Ben door de MRI gekomen en bleek dus een nekhernia te hebben (C6-C7).
De uitslag van de MRI kwam pas ongeveer 2 weken na de MRI zelf. De neuroloog zat vanwege de IJslandse aswolk vast op een vliegveld. Vandaar. Andere neurologen hadden het te druk om de foto's van de MRI te bekijken.
Toen werden de tintelingen al iets minder en besloot de neuroloog mij niet door te sturen naar neurochirugie. Deze zouden volgens hem toch niets gaan doen, omdat de tintelingen en het krachtsverlies afnamen en de beknelling dus aan het verdwijnen zou zijn. Het krachtsverlies en de tintelingen zijn uiteindelijk geheel verdwenen, maar de pijn in mijn linker bovenam is nog steeds aanwezig. Gelukkig is het mijn linkerarm, ik ben rechts. Anders zou ik niet kunnen funcioneren zo als ik nu doe. Heb nog een aantal keren controleafspraken gehad bij de neuroloog, ook aangegeven dat ik nog steeds behoolijke pijn in mijn linkerbovenam had. Eerst doorgestuurd naar Mensendiektherapie, lukte niet om de pijn minder te laten worden. Via de neuroloog nog naar een revalidatiearts, ook die stuurde me weer naar huis. De neuroloog vindt een nieuwe MRI niet nodig, omdat volgens hem de beklemming weg is (omdat ik geen krachtsverlies en tintelingen meer heb).
Bepaalde bewegingen kan ik niet maken. Ik ben weer begonnen met zwemmen (zwem in groepsverband elke week een uurtje) maar kan geen rugcrawl doen, mijn linkerarm wil vanuit lig niet omhoog langs mijn hoofd. En zo zijn er meerdere oefeningen die ik niet mee kan doen. Ook in mijn dagelijks leven belemmerd de pijn me. In bed kan ik me moeilijk draaien, kan niet op linker arm steunen, erg pijnlijk.

Het is een heel verhaal geworden, maar mijn vraag is uiteindelijk: herken je hie iets in, kan hier eventeel iets aan gedaan worden, is het raadzaam nog een andere neuroloog te consulteren???

MVG Meijnie

zo okt 31, 2010 1:52 pm
Meld dit bericht
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nekhernia
Hallo, ik heb vol herkenning je verhaal gelezen daar ik hetzelfde heb als jij. 5 jaar geleden kreeg ik een acute nekhernia ( C5-C6) en ik woonde toen nog in Duitsland. Daar kreeg ik tegen de pijn een stootkuurtje van 4 dagen Prednison. De pijn was direkt weg, en daarna elke maand een injectie met Cortison in de plek waar de hernia zat! Dit heb ik 3 maanden gedaan.Geweldig, pijn uit de arm helemaal weg! Hier in Nederland vinden ze het heel vreemd maar wat kan dat schelen? Je wilt toch maar 1 ding en dat is van de pijn af? Dat is bij mij vrijwel direkt gelukt al liep ik er nog weken mee door nadat het was gebeurd, maar dat is niet nodig. In Duitsland zitten veel instanties die je zonder doorverwijzing helpen. De doktoren hier in Nederland hebben volgens mij hun diploma's gekregen op Bona-punten.
Wel blijft mijn nek instabiel maar daar kan ik mee leven, gewoon oppassen met wat je doet.
Succes ermee!

do nov 18, 2010 1:53 pm
Meld dit bericht
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ]