|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen | Inloggen | Registreren
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
wolven
|
 mri verslag
Ik heb een mri met contrast vloeitsof gehad. Ik ben jaren geleden al eens geopereerd aan een hernia. Kan iemand het onderstaande misschien in begrijpelijk nederlands kunnen vertalen en mij misschien kunnen zeggen welke afwijking voor welke klacht kan zorgen bij mij? Wat zouden jullie doen als je dit hebt.??? VERSLAG: Status na laminectomie L5-S1. Lichte bij littekenweefsel passende afwijkingen lateraal in het spinaalkanaal L4-L5 reikend tot de afgaande L5 wortel links in de recessus. Breedbasische uitpuiling van de discus L4-L5 passend bij bulging. Hypertrofie van facetgewrichten en gele ligamenten waardoor een relatieve centrale kanaalstenose. Vernauwing van het foramen L4-L5 links. De overige foramina zijn doorgankelijk. Tevens discusdegeneratie en discopathie Th10-S1. Ook lichte bulging van de discus L2-L3.; Conclusie: Bovenbeschreven postoperatieve veranderingen na laminectomie L5-S1 en partieel L4. Genoemde degeneratieve afwijkingen met relatieve kanaalstenose L3-L4 en L4-L5. Tevens enig littekenweefsel in de recessus L5 links en een foramenvernauwing van L4 links. Geen tekenen van recidief HNP. Geen compressie van L4 rechts waargenomen Vijf wervels van lumbale type met normale stand. Discusvernauwing op niveau L4-L5 en forse discusversmalling op niveau L5-S1. Facetarthrosis laaglumbaal. SI-gewrichten normaal Conclusie: Discopathie op niveau L5-S1 met uitgebreide facetarthrosis laaglumbaal
|
| vr jan 20, 2012 10:03 pm |
|
 |
|
M. Iprenburg
|
 Re: mri verslag
Geachte heer of mevrouw Wolven, Deze omschrijving wijst op verschillende afwijkingen op uw MRI. Zonder duidelijke klachten omschrijving en een goed neuro-orthopedisch onderzoek kunnen deze afwijkingen niet geduid worden. Ik adviseer u een Pijnformulier via de website in te vullen en uw MRi ter beoordeling op te sturen. Met vriendelijke groet, Menno Iprenburg
|
| ma jan 23, 2012 9:50 pm |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
|