Welkom bij herniakliniek.nl - Rugkliniek Iprenburg   Disclaimer   Sitemap   Admin

Plaats een nieuw onderwerp  Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
ten einde raad... 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
 ten einde raad...
Hallo,

ik ben 25jaar en heb sinds een 3tal maanden pijn in mijn onderrrug...
ik werk als verzorgende in het rusthuis en ongeveer een maand heb ik het volgehouden om met die pijn te gaan werken, maar het werd er natuurlijk niet beter op en 2maanden geleden ben ik dan voor het eerst naar dokter geweest ermee, en ik zit sinds dan thuis van het werk... Eerst onder de scanner gemoeten en er is een hernia vastgesteld in mijn onderrug, maar ik heb geen uitstraling in mijn been, de pijn zit dus vooral in mijn buik, bekken en onderrug
ik ben dan met de resultaten van de scanner naar een neurochirurg geweest en hij vond opereren zeker niet nodig, maar die pijn bleef maar duren...
ik ben toen naar een fysiotherapeut geweest en die vertelde mij, dat ik veel moest rusten, en dat het normaalgezien vanzelf weer gaat verdwijnen, maar omdat ik nog steeds geen verandering voelde ben ik dan uiteindelijk gestart bij een osteopate...
Zij wist mij te vertellen dat de rugpijn waarschijlijk vanuit mijn darmen kwam (en aangezien er op mijn 16de pds bij mij is vastgesteld, kon ik dat wel geloven) Ze heeft 2 sessies op mijn buik gewerkt, en ondertussen moest ik een dieet volgen. maar na 3 weken bleek dat het dieet zeer goed op mijn darmen werkte, maar helaas nog steeds geen vorderingen met mijn rug
ondertussen ben ik ook al naar de gyneacoloog geweest, en ook daar geen problemen, dus van daar kan mijn pijn ook al niet komen
nu mag ik maandag terug naar mijn osteopate, en zij gaat zoeken of er eventueel andere onderliggende problemen zijn, omdat het niet normaal is dat ik nog geen enkele verbetering voel
ik begin eerlijk gezegd een beetje aan het eind van mijn latijn te komen...
de pijn blijft maar duren, en er komt precies geen schot in de zaak... heel frustrerend

vr sep 16, 2011 8:16 am
Meld dit bericht
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ten einde raad...
Een mediale hernia in de onderrug kan heel goed alleen rugpijn veroorzaken zonder uitstraling in de benen. Via de endoscopische transforaminale operatie techniek zijn vele patiënten op deze manier van hun klachten afgeholpen. nader onderzoek en beoordeling van de MRI is natuurlijk noodzakelijk. Dat kan via het invullen van een Pijnformulier via deze site.

ma sep 19, 2011 10:25 am
Meld dit bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: ten einde raad...
Hallo,

Ik herken veel in je probleem,ik zelf heb net te horen gekregen dat ik een hernia heb,a.s zaterdag krijg ik een mri-scan en hopelijk wordt er dan meer duidelijk,ik ben een paar weken geleden ook bij de eerste hulp terecht gekomen met ernstige pijn in de onderbuik en rug,ze dachten eerst blindedarm of nierstenen,niks,toen door gestuurd naar de gyneacoloog,ook die konden niks vinden doormiddel van een ct-scan,uiteindelijk naar de neuroloog en die stelde een hernia vast,maar de buikklachten blijven,dus ik ga het volgende voorleggen en kijken wat hij er van zegt,ja het is allemaal erg pijnlijk,had ik niet verwacht,wel vaak gehoord.
Ik hoop dat je gauw geholpen wordt.
Sterkte

di jan 10, 2012 5:17 pm
Meld dit bericht
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]