Welkom bij herniakliniek.nl - Rugkliniek Iprenburg   Disclaimer   Sitemap   Admin

Plaats een nieuw onderwerp  Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Acute Hernia? 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Acute Hernia?
Vorige week door mijn rug gegaan met een stoel optillen. Nu na 8 dagen met medicijnen waaronder 3x daags valium.
Nog geen verbetering zelfs uitval aan mijn rechterbeen en veel pijn.
De fysio wil niet eerder met een behandeling beginnen na een foto want ik mijn been vertoond ernstige zwakte met een hyper kniereflex de achillepees reflex is er helemaal niet.
Huisarts wil geen foto laten maken.
Ik loop als iemand met eev verlamming.
Is dit een hernia of wat anders.

Groetjes Diesel

wo jan 20, 2010 12:09 pm
Meld dit bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Acute Hernia?
Alleen bij een zgn. caudasyndroom met blaas en darm ontledigingsproblemen bestaat er een absolute indicatie zo spoedig mogelijk, binnen enkele uren, te opereren.
Bij alle ander gediagnostiseerde hernia’s is het verstandig in ieder geval 6 weken af te wachten of spontaan herstel optreedt.
Daarna bepaalt het feit of de beperkingen als gevolg van pijn in het sociale en beroepsleven van de patient zodanig zijn dat deze zich wil laten opereren. Een verlamming is een relatieve reden om eerder tot een operatie te besluiten. In Nederland wordt vaak nog uit gegaan van een studie uit 2007 van Peul waarin geconcludeerd wordt dat er na 1 jaar geen verschil bestaat tussen geopereerde patiënten en conservatief behandelden. In deze studie werden wel 39 % van de groep patiënten die conservatief behandeld zouden worden toch geopereerd. Een studie van Weinstein in Spine (belangrijkste Journal ter wereld op het gebied van de rugchirurgie) in december 2008 met een follow up van 4 jaar, waarbij de situatie van geopereerde patiënten vergeleken werd met conservatief behandelden, toonde echter aan dat geopereerde patiënten in alle internationaal gevalideerde vragenlijsten er statistisch significant beter aan toe waren dan de conservatief behandelden. Het aantal werkende was in de geopereerde groep procentueel hoger dan in de conservatief behandelde groep.
Wij van Rugkliniek Iprenburg zijn er, na 33 jaar hernia chirurgie, met veel collega’s internationaal (de techniek wordt in minstens 30 landen op de wereld uitgevoerd) van overtuigd dat de transforaminale endoscopische benadering de ‘Gouden Standaard’ van de toekomst zal worden.

wo jan 20, 2010 4:44 pm
Meld dit bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Acute Hernia?
hoi Diesel,
Ik heb zelf ook een acute hernia ben inmiddels al 6 weken verder en ik ben helemaal volgepropt met medicijnen slik 19 pillen op een dag moet volgende week vrijdag weer naar de neuroloog voor de uitslag en verdere behandeling..
Maar ik had voordat ik werd opgenomen in het ziekenhuis alleen heel erg last van mijn linkerbeen en geen last van mijn rug maar was ook al een aantal keren bij de huisarts geweest en die heeft me op de ergste dag door gestuurd, dus als ik jou was zal ik gewoon weer naar de huisarts gaan ivm je uitval en je klachten en zorgen dat je als nog een foto krijgt! en mijn reflexen waren ook niet goed reageerde niet eens, dus ik zal er nog een x heen gaan!

suc6 diesel,
Groetjes paulien,

vr jan 22, 2010 10:20 am
Meld dit bericht
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ]